Szukaj:


Środa, 13 Grudnia 2017


-->


2017-06-09

Otwarto Innowacyjne Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelēz International we Wrocławiu

Ta kolejna inwestycja Mondelēz International w rozwój i innowacyjność polskiej branży spożywczej warta jest blisko 17 mln USD. Dzięki niej powstało blisko 250 nowych miejsc pracy.

W Centrum prowadzone będą prace nad innowacyjnymi produktami z kategorii ciastek i czekolady dla marek, takich jak Milka czy Oreo, Alpen Gold, Lubisie i wielu innych, uwielbianych przez miliony konsumentów w Polsce i Europie. Nowa kreatywna przestrzeń Centrum pozwoli angażować konsumentów w tworzenie nowych produktów, tak aby spełniały ich wszystkie oczekiwania i potrzeby.

Jest to kolejne wielkie przedsięwzięcie Mondelēz International w tej części Polski, gdzie spółka ma już trzy zakłady produkcyjne: dwa w Skarbimierzu i jeden w Bielanach Wrocławskich, zatrudniające łącznie ponad 2300 osób.

W sercu polskiej „Doliny Krzemowej”
Polska od lat jest strategiczną lokalizacją dla Mondelēz International. Sieć produkcyjna firmy na terenie kraju obejmuje 7 zakładów, w tym fabrykę wyrobów czekoladowych w Skarbimierzu, która z otwartą w 2015 roku tzw. Linią Przyszłości wartą 30 mln USD jest jednym z najnowocześniejszych ośrodków produkcyjnych w Europie. Z kolei w bliskim sąsiedztwie fabryki czekolady w Bielanach Wrocławskich powstało właśnie nowo otwarte Centrum Badań, Rozwoju i Jakości, dysponujące nowoczesną i komfortową przestrzenią 9,5 tys mkw. w oddanym niedawno do użytku, dwupiętrowym budynku.

Wybór Wrocławia jako lokalizacji Centrum Badań, Rozwoju i Jakości jest nieprzypadkowy. Polska od lat jest jednym z naszych najważniejszych rynków w Europie Środkowej, z kolei Wrocław to nowoczesne, otwarte na inwestycje miasto. To tutaj znajdują się najlepsze uczelnie technologiczne, tu mieszkają wykwalifikowani pracownicy; mamy też wieloletnie doświadczenie w efektywnej współpracy z lokalnymi władzami, co jest bardzo istotne z punktu widzenia lokalizacji Centrum i jego dalszego rozwoju – mówi Rob Hargrove, Wiceprezes ds. Badań, Rozwoju, Jakości i Innowacji w Mondelēz International.

Europejski rynek przekąsek jest wart prawie 400 miliardów dolarów i wciąż dynamicznie się rozwija. Innowacje w tej części Europy od lat wpisują się w strategię naszego biznesu – wyprzedzamy i kreujemy trendy, zaskakując konsumentów i wyprzedzając konkurencję. Teraz mamy do tego idealne warunki – dzięki otwartemu dzisiaj Centrum Badań, Rozwoju i Jakości oraz grupie niesamowitych ludzi pracujących w nim możemy jeszcze bardziej skoncentrować się na tym, co robimy najlepiej – dostarczaniu Europejczykom ich ulubionych czekolad, ciastek, gum i cukierków – dodaje Hubert Weber, Wiceprezes Mondelēz International i Prezes regionu Europa.

Super technologia i współpraca z konsumentami
Nowe Centrum to miejsce wyjątkowe na skalę europejską – to właśnie tu praktyczne zastosowanie technologii pozwala na weryfikację hipotez badawczych w warunkach najbardziej zbliżonych do warunków przemysłowych.
 
W najnowocześniejszych laboratoriach powstaną nowe produkty kultowych marek ulubionych słodyczy Europejczyków, a także testowane będą nowe, innowacyjne technologie ich wytwarzania. Przygotowano tu także centrum badań sensorycznych, w którym starannie dobrani „testerzy” będą tworzyli swoistą kartę identyfikacyjną produktu, za pomocą której precyzyjnie zostanie opisanych ponad 50 parametrów dotyczących smaku, zapachu czy tekstury produktu. Pozwoli to na bardzo dokładną kontrolę jego jakości w procesie produkcji, tak aby spełniał on wszystkie oczekiwania konsumentów. W efekcie powstaną wyroby jeszcze lepiej dopasowane do ciągle zmieniających się gustów i oczekiwań konsumentów w Polsce i Europie.

Mamy prostą misję – oferować konsumentom ich ulubione produkty. Wierzymy, że praktyczne badania z udziałem konsumentów nad markami takimi jak Milka, Oreo, Alpen Gold czy Prince Polo pozwolą nie tylko spełniać ich oczekiwania, ale także je przewidywać i odpowiadać na nie – dodaje Rob Hargrove.

Ważnym elementem Centrum jest również specjalnie zaprojektowana, zaawansowana technologicznie „minifabryka” (tzw. linia półtechniczna). Pozwoli ona na analizę obecnych procesów produkcyjnych, a także na opracowywanie i wdrażanie bardziej efektywnych rozwiazań technicznych w producji ciastek i czekolady.


Nowe miejsca pracy i polska innowacyjność
Centrum Badań, Rozwoju i Jakości to kolejny projekt Mondelēz International wspierający  inwestycje w rozwój polskiej branży spożywczej i innowacyjność. Gromadzone przez lata, bogate doświadczenie firmy w zakresie tworzenia i ulepszania swojej oferty ma teraz imponującą siedzibę. Pozwala to zespołowi Centrum tworzyć niespotykane połączenia, czerpiąc z możliwości łączenia dwóch kategorii produktów – czekolady i ciastek – w jednym innowacyjnym produkcie.

Niezwykle popularne w Polsce batoniki Milka Oreo są przykładem takiego produktu. Mając do dyspozycji najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak uruchomioną dwa lata temu nowoczesną linię produkcyjną, firma jest w stanie produkować 700 tys. tych batonów w czasie jednej, 8-godzinnej zmiany. To jeden baton na jednego mieszkańca Wrocławia (lub Amsterdamu) dziennie.

Nowe Centrum oznacza nową jakość w zakresie prac badawczo-rozwojowych nad nowymi recepturami i opakowaniami produktów. Dzięki zgromadzeniu w naszym Centrum  wszystkich niezbędnych specjalistów do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych, oraz wyposażeniu ich w nowoczesny sprzęt, stworzyliśmy najbardziej efektywny system prac nad innowacjami produktowymi i technologicznymi. Jestem dumny, że to właśnie tutaj, razem ze wspaniałymi ludźmi – wyjątkowymi specjalistami z różnych dziedzin – będziemy mogli realizować cały proces rozwoju nowych wyrobów, aż do fazy ich wdrożenia do produkcji przemysłowej. W całym procesie rozwoju będziemy współpracować z naszymi konsumentami, tak aby nasz nowy produkt w pełni spełniał ich oczekiwania – wyjaśnia Adam Gajewski, dyrektor wrocławskiego Centrum Badań Rozwoju i Jakości.
250 ekspertów z całego świata

We wrocławskim ośrodku pracuje szereg specjalistów, poczynając od technologów żywności, przez ekspertów z zakresu prawa żywnościowego, testów konsumenckich, badań jakościowych, projektów opakowań, wreszcie inżynierów procesu produkcyjnego. Centrum docelowo zgromadzi blisko 250 ekspertów z całego świata, dzięki którym Polska będzie mogła także korzystać z nieocenionego transferu know-how.

Niezwykła przestrzeń
Kreatywnej pracy i eksperymentom sprzyja także niezwykła przestrzeń Centrum – ponad 9,5 tysiąca mkw. powierzchni, na której znajduje się komfortowa, naturalnie doświetlona przestrzeń biurowa z salami konferencyjnymi, wyposażonymi w najnowsze systemy IT, z biblioteką i ogrodem. W części technicznej mieszczą się w pełni wyposażone laboratoria sensoryczne, analityczne i mikrobiologiczne, a jej główną część zajmuje przestronna hala, w której ulokowane jest wyposażenie techniczne do prowadzania prac badawczo-rozwojowych dla technologii czekolady, ciastek, wafli i opakowań. 

Pozytywnej i otwartej atmosferze pracy towarzyszy wielokrotnie podkreślana otwartość pracowników Centrum na współpracę ze światem nauki, a także władzami lokalnymi, których przedstawicieli licznie zgromadziło otwarcie.

Centrum Badań, Rozwoju i Jakości jest częścią globalnej sieci ośrodków badawczo-rozwojowych spółki Mondelēz International i jednym z trzech tego typu obiektów w Europie. 

* * *
* Mondelez Polska sp. z o.o. jest arcyważną firmą branży spożywczej w Polsce, od 25 lat obecną na naszym rynku. Zatrudnia blisko 4600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce*.Bogata oferta firmy obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, krakersy TUC oraz cukierki Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą (dawniej Kraft Foods) funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

 



-->
Przeboje FMCG 2017





Newsletter



O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu