Szukaj:


Środa, 13 Grudnia 2017


-->


2017-06-19

SENS, czyli Uproszczony System Znakowania Żywności

Carrefour Polska wprowadza dodatkowy system znakowania żywności, który na pierwszy rzut oka informuje konsumentów o wartościach odżywczych i zalecanej częstotliwości spożywania danego produktu.


Wdrażanie systemu SENS na opakowaniach artykułów spożywczych marek własnych Carrefour oraz Jakość z Natury planowane jest jesienią 2017 roku. Inicjatorem i współtwórcą systemu jest Grupa Carrefour, a Polska będzie pierwszym krajem, w którym sieć zastosuje to znakowanie.

SENS, czyli Uproszczony System Znakowania Żywności (z fr. Système d’Étiquetage Nutritionnel Simplifié) to innowacyjny sposób przekazywania klientom informacji. Został stworzony, aby pomóc konsumentom dokonać wyboru produktów, a przez to ułatwić im układanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS powstał we współpracy Grupy Carrefour z francuskim środowiskiem naukowym, a Polska jest pierwszym krajem, w którym wdrożony zostanie ten system.

Zadaniem SENS jest szybkie, jasne i intuicyjnie informowanie klientów o zalecanej częstotliwości spożywania danych produktów. Z tego powodu artykuły spożywcze podzielone zostały na cztery kategorie: produkty, które można spożywać bardzo często, często, umiarkowanie oraz sporadycznie lub w małych ilościach.

Większość produktów spożywczych jest potrzebna w zbilansowanej diecie, jednak  w przypadku niektórych należy zwrócić szczególną uwagę na częstotliwość ich spożywania oraz na wielkość porcji. Taką szybką i łatwą ocenę zapotrzebowania na poszczególne produkty umożliwi klientom system SENS, czyli Uproszczony System Znakowania Żywności – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska. – Dzięki nowemu znakowaniu produktów klienci będą mogli dokonywać wyborów, które pomogą im zapewnić sobie zrównoważone i zróżnicowane odżywianie, nie dyskryminując żadnego produktu – dodaje.

Przejrzysta, czytelna grafika SENS, umieszczona z przodu opakowania, pomaga konsumentom zrozumieć złożone informacje żywieniowe, a ich interpretacja nie wymaga czasu. SENS uzupełnia aktualne, prawnie obowiązujące oznakowania. Nie zastępuje ich, ale przyspiesza i usprawnia proces podejmowania nieprzypadkowych decyzji zakupowych. Ponadto, dostarcza informacji w odniesieniu do całego produktu i obejmuje artykuły zarówno jedno-, jak i wieloskładnikowe.

SENS jest dodatkową, dobrowolną inicjatywą Grupy Carrefour, która powstała w wyniku współpracy z przedstawicielami świata nauki we Francji. System jest odpowiedzią na rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 1169/2011, przewidujące wprowadzanie dobrowolnego systemu informacji o wartości odżywczej. SENS opracowany został ze wsparciem merytorycznym Krajowego Instytutu Badań w Dziedzinie Agronomii (Institut National de la Recherche Agronomique INRA) przy Jednostce Badawczej ds. Odżywiania, Otyłości i Ryzyka Zakrzepowego w Marsylii (Unité Mixte de Recherche Nutrition, Obésité et Risque Thrombotique UMR NORT). Pionierski system uzyskał również pozytywne opinie polskich jednostek badawczych i naukowych.

SENS jest systemem pozytywnym. Nie wyklucza żadnego artykułu spożywczego. Grupuje produkty pod względem zalecanej częstotliwości ich spożywania. Czterem kategoriom produktów odpowiadają odpowiednie trójkąty o różnych kolorach i wypełnieniu. Nawiązują one do zawartości składników odżywczych i odnoszą się do zalecanej częstotliwości spożycia. Im bardziej wypełniony jest trójkąt, tym więcej i częściej można dany produkt spożywać.


Produkty oznakowane systemem SENS pojawią się we wszystkich sklepach sieci Carrefour  już jesienią. Oznakowane nimi będą artykuły spożywcze marek własnych Carrefour oraz Jakość  z Natury. Sieć jest jednak otwarta na współpracę z innymi podmiotami działającymi na rynku spożywczym.

System SENS jest ważnym aspektem polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia.  Od 2014 roku sieć realizuje te założenia poprzez kampanię „Z miłości do Zdrowia”.

 



-->
Przeboje FMCG 2017





Newsletter



O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu