Szukaj:


Środa, 13 Grudnia 2017


-->


2017-10-31

Eksperci „Doceń polskie” ocenili ponad 230 produktów z 76 firm

Program „Doceń polskie” cieszy się stałym zainteresowaniem producentów żywności. Godło podkreślające zarazem pochodzenie żywności i jej wysoką jakość to niewątpliwy atut w obliczu rosnącego zainteresowania konsumentów rodzimymi wyrobami. Za nami XXVI atestacja w historii programu promocyjnego.

- Na przestrzeni lat obserwujemy zdecydowaną zmianę zachowań konsumenckich. Minął okres „boomu” na zagraniczne produkty, obecnie coraz chętniej sięgamy po krajowe wyroby. Trend ten cały czas postępuje, ale trzeba pamiętać, że na decyzje zakupowe wpływają także względy ekonomiczne. - ocenia Mirek Drewniak, przewodniczący Loży Ekspertów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.

Gremium specjalistów z branży spożywczej, decydujące o przyznaniu znaków jakości „Doceń polskie”, obradowało 25 października br. w Sosnowcu. To była XXVI atestacja żywności w historii przedsięwzięcia propagującego rodzimą żywność i jej wytwórców.

Konsumenci poświęcają większą uwagę produktom, które trafią na ich stoły, a przy tym mają do dyspozycji coraz bogatszy wachlarz możliwości, czego potwierdzeniem są także produkty zgłaszane do oceny. - Każdorazowo oceniamy bardzo różnorodne wyroby, zarówno te tradycyjne, jak i nowe propozycje, często będące wariacjami na temat klasycznych produktów - mówi Katarzyna Salomon zasiadająca w Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”.

Do październikowej atestacji zakwalifikowane zostały m.in. gama zimnotłoczonych olejów, nowatorskie przyprawy, nabiał, wypieki, słodycze, dania gotowe, wędliny i mięsa, w tym również dziczyzna, przetwory, owoce, wody stołowe i mineralne, a także sosy, miody, alkohole oraz wyroby z kategorii żywności funkcjonalnej. Ocenie poddano w sumie 232 produkty z asortymentu 76 wytwórców.

- Naszą rolą jest wyróżnienie dobrych, polskich produktów. Audyt odwzorowuje sytuację na rynku spożywczym - znajdziemy tu wiele doskonałych propozycji, ale także produkty wymagające pewnego dopracowania technologicznego. Tych pierwszych jest znacznie więcej, obserwujemy także systematyczną poprawę jakości wyrobów w poszczególnych segmentach, na przykład w nabiale - mówi członkini Loży Ekspertów, Celina Nierodkiewicz.

Członkowie Loży Ekspertów są zgodni, że na podsumowanie bieżącego roku w kontekście rynku spożywczego jest jeszcze za wcześnie, podtrzymują jednak wyrażaną już wcześniej opinię dot. przyszłości tej branży. Ich zdaniem coraz większy udział w rynku będą miały m.in. produkty convenience, a także tradycyjne wyroby (od wieków obecne w polskiej kuchni), ale podane w nowoczesnej i wygodnej dla konsumentów formie.

O programie „Doceń polskie”
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” jest realizowany od 2011 roku. W ramach przedsięwzięcia co kwartał odbywają się audyty żywności, których patronem honorowym jest Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Do udziału w nich kwalifikowane są tylko wyroby posiadające tzw. polski akcent wyrażający związek produktu z naszym krajem. Podczas audytu członkowie Loży Ekspertów indywidualnie oceniają wszystkie artykuły spożywcze, po czym przyznają produktom noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Za każdą z cech można zdobyć od 1 do 10 punków. Certyfikatem jakości honoruje się produkty, które uzyskają minimum 7,5 pkt., tytuł TOP PRODUKT jest zarezerwowany dla wyrobów z maksymalnymi notami. Udział w atestacji jest bezpłatny, wytwórca może zgłosić do certyfikacji dowolną liczbę produktów. Godła jakości są przyznawane na 2 lata, po tym czasie producent może zgłosić wyrób do ponownej atestacji.

Szczegółowe informacje dot. programu i charakterystyki nagrodzonych dotychczas produktów są dostępne na blogu „Doceń polskie”, pod adresem www.blog.docenpolskie.pl.
 



-->
Przeboje FMCG 2017





Newsletter



O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu