Szukaj:


Czwartek, 21 Września 2017




2017-05-26

Lista bestsellerów


Czas na reorganizację sklepowych bonet i lodówek. Miejsce mrożonych owoców i warzyw powinny zająć lody. Jak wskazują doświadczenia firmy Grycan – warto postawić na ich jakość.






Sezonowość lodów powoli przełamują lody familijne, które najlepiej mieć w lodówkach i bonetach przez cały rok. Warianty impulsowe to domena sezonu letniego. – Lody oparte na śmietance kremówce i jogurtowe są niezmiennie pożądane przez cały rok – mówi Wojciech Kwestorowski, dyrektor handlowy ds. rynku detalicznego w firmie Grycan. Natomiast sorbety z owoców są bardziej popularne latem, stąd w porę należy zadbać o rozszerzenie ich oferty i sprawić, by każdy klient je widział. W sezonie potrzebne jest miejsce na szeroką ekspozycję impulsów, ale i wariantów familijnych. Jest to możliwe, jeżeli sprzedawcy na drugi plan przesuną mrożonki. Ze względu na wielkość opakowań lodów familijnych szerokość ich ekspozycji powinna być większa niż lodów impulsowych.

Różnicowanie smaków czy pojemności?
Duży wybór lodów na rynku nie ułatwia zadania detaliście, który dysponuje ograniczonym miejscem na półce. Otwarte pozostaje pytanie, czy w takiej sytuacji koncentrować się na różnorodności smakowej, czy jednak, pozostając przy najbardziej lubianych smakach, różnicować wielkość porcji i rodzaje opakowań. Patentem dla niewielkich placówek wypracowanym przez firmę Grycan jest grupa bestsellerów tej marki, obejmująca najbardziej popularne i najlepiej rotujące smaki (bakaliowe, czekoladowe i waniliowe) w dwóch pojemnościach.

Każdy sklep powinien zadbać o pełną ofertę z grupy bestsellerów oraz pełną ofertę lodów impulsowych. W następnych etapach można sukcesywnie wzbogacać ofertę marki Grycan o kolejne smaki lodów tradycyjnych i sorbetów oraz kolejne segmenty – lody jogurtowe i lody dla koneserów. Jeśli chodzi o wielkość opakowań, jest to kwestia potrzeb konsumentów. Marka Grycan jest popularna zarówno w opakowaniach półlitrowych, jak i 1100 ml. Od 2016 roku popularyzuje również lody impulsowe w kubeczkach 125 ml – mówi Wojciech Kwestorowski.

Błędy, których należy się wystrzegać
Nie należy sięgać po lody zbyt wielu producentów. Ta pozornie szeroka oferta ogranicza miejsce markowym, lepiej sprzedającym się produktom z większą marżą. Kolejnym błędem jest zapełnianie lodówki lodami, których jedynym kryterium wyboru jest niska cena. Powstaje ryzyko obecności źle rotujących lodów w powtarzających się smakach. Bardziej strategicznym podejściem jest postawienie na warianty o lepszej jakości i o wyższej cenie. Nawet w niewielkim sklepie idealnie sprawdzi się oferta bestsellerów Grycana.

Błędem właścicieli sklepów jest też niedostrzeganie zmian na rynku lodów, a ten w ostatnich latach mocno ewoluował. Przybywa nowych produktów, rośnie spożycie lodów, konkurujące ze sobą firmy oferują konsumentom coraz to nowsze rozwiązania. Firma Grycan niezmiennie pozostaje liderem w segmencie lodów familijnych, zdobywa nowych, wiernych marce konsumentów, ale też, bazując na sukcesie smaków z opakowań familijnych, rozpoczęła sprzedaż formatów impulsowych. Dzięki dobrej strategii działania i rozwoju, produkty Grycana doskonale radzą sobie na tle konkurencji i mogą być dużym atutem sklepu w nadchodzącym sezonie.
 






Komentarze:



Przeboje FMCG 2017


Newsletter






Pierwszy inteligentny magazyn na świecie powstaje w Niemczech

W pełni zautomatyzowany magazyn ruszy we wrześniu w niemieckiej miejscowości Schwaig, Za transport towaru w magazynie odpowiadać będzie nowy, inteligentny robot TORU, stworzony do pracy w tego typu placówkach.

Dlaczego warto inwestować w oświetlenie sklepu spożywczego?

Oświetlenie sklepu z artykułami spożywczymi, jest jednym z najważniejszych elementów wyposażenia tego typu powierzchni handlowych.

Nowej generacji skaner ladowy z funkcją wagi

Łatwy we wdrożeniu skaner wielopłaszczyznowy MP7000 i nowy pakiet oprogramowania DataCapture DNA™ oferują firmom oraz partnerom z kanału sprzedaży nowy poziom rejestrowania danych.


O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu