Szukaj:


Sobota, 23 Września 2017




2014-10-20

Virtu rozstawia dania 
w ladach chłodniczych


Kategoria dań gotowych chłodzonych jest niezwykle wymagająca dla detalisty. Cechuje ją bowiem bardzo duża wrażliwość na błędy w ekspozycji lub doborze towaru. Firma Virtu – jeden z wiodących producentów w tym segmencie – ma patent na to, jak się ich wystrzegać. 

1. Kategoria
Według danych GfK Polonia wyroby z kategorii pakowanych dań gotowych są obecne w co trzecim polskim gospodarstwie domowym. W ciągu roku przeciętna rodzina nabywa około 
3,2 kg tego typu produktów, wydając na nie średnio 7 zł podczas jednej wizyty w sklepie. 
 
Choć w porównaniu z wynikami sprzed dwóch lat oznacza to niewielki spadek popularności całej kategorii, wydaje się on nie dotyczyć wyrobów Virtu, których sprzedaż stopniowo rośnie. Jest to możliwe zarówno dzięki szerokiej ofercie, jak też stale wprowadzanym na rynek nowościom, trafiającym w potrzeby konsumentów. – Pomimo ogólnych spadków ten rok jest dla nas rokiem zwiększonej sprzedaży – mówi Grzegorz Kowalik, dyrektor handlowy w firmie Virtu. 
 
Kto głównie sięga po gotowe dania chłodzone? Według badań instytutu Millward Brown, przeprowadzonych na zlecenie firmy Virtu, są to przede wszystkim osoby w wieku 18–39 lat, zamieszkujące większe miasta i dysponujące ograniczonym czasem wolnym. 
 
2. Asortyment 
Choć głównym miejscem sprzedaży dań gotowych chłodzonych są dyskonty – przypada na nie około 40 proc. całego rocznego wolumenu – to sklepy tradycyjne są według speców Virtu bardzo ważnym kanałem, którego znaczenia absolutnie nie można zignorować. Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał tradycji, niezwykle istotną rolę odgrywa dobór asortymentu. Musi on być idealnie dopasowany do konkretnej placówki handlowej. 
 
W przypadku wyrobów Virtu w sklepach z pewnością nie może zabraknąć dań, których sprzedaż od lat utrzymuje się na wysokim poziomie, czyli: pierogów ruskich, pierogów z mięsem, pierogów ze szpinakiem, krokietów z mięsem oraz krokietów z serem i pieczarkami. W lodówkach lub bonetach powinny znaleźć się też: naleśniki z serem i rodzynkami, naleśniki ze szpinakiem, pizza z kurczakiem, pizza z szynką, pizza z pieczarkami oraz zapiekanka z pieczarkami i szynką. 
 
Jeśli sklep znajduje się w pobliżu biurowców lub akademików, warto jego ofertę poszerzyć o nowoczesne dania obiadowe na tackach. Są one przeznaczone do szybkiego przygotowania w kuchence mikrofalowej i na pewno będą się cieszyć sporym wzięciem wśród pracowników biur i studentów. 
 
Warto też pamiętać, że okresem zwiększonej sprzedaży dań gotowych są święta Bożego Narodzenia. Wówczas w placówce nie powinno zabraknąć wyrobów Virtu takich jak: uszka z mięsem, uszka z kapustą i grzybami, uszka z grzybami, paszteciki z tymi samymi nadzieniami, a także kapusta z grzybami oraz kapusta z grochem. 
 
3. Ekspozycja 
Przy ustawianiu ekspozycji zawsze trzeba pamiętać o nadrzędnej zasadzie: najważniejsza jest widoczność produktu. Najczęściej spotykanym błędem w tym względzie jest lokowanie artykułów w trudno dostępnych miejscach, gdzie kompletnie znikają one z pola widzenia klienta. 
 
Dlatego jeśli w sklepie są stojące lodówki, najlepiej umieścić produkty pionowo na wysokości wzroku – doskonale nadają się do tego dania gotowe Virtu sprzedawane w funkcjonalnych tackach. Zaś w przypadku lad chłodniczych najlepsza jest prezentacja w układzie poziomym. W tym miejscu idealnie będą się prezentować pizza i zapiekanki.
 
W sklepach kanału tradycyjnego rzadko kiedy możliwy jest tzw. multifacing. Dlatego w niedużych placówkach Virtu zaleca raczej budowę ekspozycji opartej na różnorodności produktowej, jaką oferuje portfolio tej marki. W przypadku większej powierzchni sprzedaży firma proponuje uzupełnienie oferty najlepiej rotujących dań gotowych Virtu o nowości, które pomimo krótkiego okresu funkcjonowania na rynku dobrze się na nim przyjęły. Dobrym przykładem są krokiety z pieczarkami i serem Virtu.
 
Trzeba uważać, z jakimi kategoriami produktów będą sąsiadować nasze dania chłodzone. Nie ma problemu, jeśli obok znajdą się paczkowane wędliny, produkty nabiałowe, jak serki twarogowe czy masła. Jednak absolutnie należy wystrzegać się sąsiedztwa mięsa lub podrobów. Istnieje bowiem spore ryzyko pobrudzenia opakowań, a tym samym zniechęcenia klientów do zakupu. Warto mieć na uwadze, że wprowadzone w tym roku nowe opakowania Virtu są olbrzymim atutem całej kategorii, gdyż w czytelny sposób podają konsumentowi najważniejsze dla niego informacje: smak dania, wielkość porcji oraz czas i sposób jego przygotowania. 
 
4. 
Wsparcie 
sprzedaży 
W swoich działaniach marketingowych firma Virtu wykorzystuje cały wachlarz działań wspierających sprzedaż w sklepach. Każdy handlowiec Virtu jest odpowiednio przeszkolony oraz zobowiązany do tego, by w umiejętny sposób doradzić właścicielowi lub kierownikowi placówki, jakich materiałów POS użyć, aby odniosła ona jak największą korzyść. Do dyspozycji mają oni m.in.: wobblery, shelfstoppery, shelflinery, toppery, plakaty czy naklejki na drzwi.
 
Firma korzysta też z innych sprawdzonych rozwiązań. Są to przede wszystkim promocje cenowe, zarówno przy półce, jak i w gazetkach handlowych. Coraz częściej sprawdzają się też promocje w specjalnych strefach – lodówkach bądź końcówkach regałów. Sklepy mogą też liczyć na cykliczne promocje z tzw. wartością dodaną w postaci gratisowej ilości produktu. Doskonałym przykładem są tu dania Virtu aktualnie wprowadzane do sprzedaży: fasolka po bretońsku oraz bigos myśliwski. Oba sprzedawane są w opakowaniach powiększonych aż o 20 proc. przy niezmienionej cenie.
 
Wszystkie te narzędzia są wykorzystywane zależnie od uwarunkowań konkretnej placówki. – Najważniejsze, to dobrze poznać sposób funkcjonowania sklepu, a także czynniki, które pozwolą na odpowiednie dopasowanie oferty do potrzeb klientów – mówi Grzegorz Kowalik. – W większości punktów handlowych, które korzystały z naszego doradztwa, sprzedaż wzrosła średnio o ok. 30 proc. – podsumowuje dyrektor handlowy w firmie Virtu.
 





Komentarze:



Przeboje FMCG 2017


Newsletter






Pierwszy inteligentny magazyn na świecie powstaje w Niemczech

W pełni zautomatyzowany magazyn ruszy we wrześniu w niemieckiej miejscowości Schwaig, Za transport towaru w magazynie odpowiadać będzie nowy, inteligentny robot TORU, stworzony do pracy w tego typu placówkach.

Dlaczego warto inwestować w oświetlenie sklepu spożywczego?

Oświetlenie sklepu z artykułami spożywczymi, jest jednym z najważniejszych elementów wyposażenia tego typu powierzchni handlowych.

Nowej generacji skaner ladowy z funkcją wagi

Łatwy we wdrożeniu skaner wielopłaszczyznowy MP7000 i nowy pakiet oprogramowania DataCapture DNA™ oferują firmom oraz partnerom z kanału sprzedaży nowy poziom rejestrowania danych.


O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu