Szukaj:


Sobota, 24 Lutego 2018




Pesso – makaron, którego nie trzeba gotować


Zakład Doświadczalny Instytutu Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego w Poznaniu opracował technologię wytwarzania makaronu bez gotowania Pesso. Spółka Agro-Wodzisław zakupiła ją na wyłączność.

 

– Nasz makaron bez gotowania nowej generacji Pesso spełnia oczekiwania osób poszukujących żywności prozdrowotnej, wygodnej i bezpiecznej. Ma szereg zalet: jest produktem lekkostrawnym, niskotłuszczowym, bezcholesterolowym, nie zawiera dodatków chemicznych, nie wymaga gotowania. Wystarczy zalać go wrzątkiem, np. wodą, zupą, mlekiem lub innym płynem spożywczym, a już po chwili jest gotowy do spożycia. Taki sam efekt, ale po nieco dłuższym czasie, osiągniemy po zalaniu Pesso płynem spożywczym o temperaturze otoczenia – mówi Marian Oślizło, prezes Agro-Wodzisław. Te wyjątkowe zdolności do rehydratacji makaron Pesso zawdzięcza swojej wewnętrznej budowie – wyrównanej porowatej strukturze o dużej gęstości. Nie wygląda jak tradycyjny makaron: ma kształt drobnych kuleczek.

Cztery odmiany Pesso

Makaron bez gotowania Pesso jest produkowany w czterech odmianach: pszennej, pszenno-gryczanej, pszenno-kukurydzianej i pszenno-owsianej.
Może być zamiennikiem ziemniaków, kasz, ryżu czy też makaronu tradycyjnego. Może być stosowany w daniach śniadaniowych, sałatkach i deserach, a nawet do przygotowania zapiekanek. Nie skleja się.

Prozdrowotne walory produktu
 

Makaron bez gotowania nowej generacji charakteryzuje się tym, że zawiera włókna roślinne o określonej długości, a proces jego instantyzacji oparty jest wyłącznie na oddziaływaniu czynników fizycznych, co z punktu widzenia wartości żywieniowej wyrobu jest korzystniejsze niż powszechnie stosowana instantyzacja poprzez dodatek substancji chemicznych oraz smażenie w tłuszczu.
Może być wzbogacany o różne wartościowe żywieniowo surowce i przetwory zbożowe (np. owies, jęczmień, kukurydza, gryka, amarantus, orkisz, otręby, mąki pełnoziarniste), strączkowe (np. soja), warzywne (np. szpinak, brokuły, marchew, dynia) i przyprawy.
Udział włókien roślinnych w składzie makaronu nowej generacji rekompensuje wahania jakości mąki. Opracowany skład umożliwia wytwarzanie odpowiedniej jakości makaronu bez gotowania, zarówno z mąk niskobiałkowych, jak i wysokobiałkowych. Ponadto możliwe jest wytwarzanie makaronu z mąk niskoglutenowych lub bezglutenowych (dla chorych na celiakię).
Wynalazek przedstawia światowy poziom naukowy pod względem opracowanego składu wyrobu, sposobu jego otrzymywania oraz prototypowych rozwiązań technicznych linii produkcyjnej. Uzyskano już dwa patenty, a trzy kolejne zgłoszenia patentowe są rozpatrywane w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej.
Makaron bez gotowania dzięki zawartości błonnika pokarmowego obniża kaloryczność wyrobu, a jednocześnie wzbogaca go o cenny składnik diety zdrowego żywienia.
Błonnik pokarmowy, w tym B-glukany, obniżają poziom cholesterolu i działają hipoglikemicznie, co ma istotne znaczenie w profilaktyce niedokrwiennej choroby serca, leczeniu hiperlipoproteinemii, otyłości czy cukrzycy. Drugim ważnym prozdrowotnym składnikiem makaronu Pesso są związki fenolowe. Ich przeciwutleniająca aktywność zapobiega występowaniu chorób cywilizacyjnych, takich jak: nowotwory, choroby serca i układu krążenia, zaćma, choroby układu kostnego i inne.
 








Mleka i wody kokosowe Look Food

Skutecznie orzeźwiają i gaszą pragnienie, są idealnym uzupełnieniem codziennej diety.

Zdrovo od Ferm Woźniak – jaja z chowu ściółkowego

Zdrovo – jaja z chowu ściółkowego klasa M, 20 sztuk od Ferm Woźniak, trafiły na półki sklepowe. Dostępne będą w ofercie specjalnej do wyczerpania zapasów w sklepach sieci Kaufland.

Nowość od marki WINIARY – dania z kaszą

Marka WINIARY rozszerzyła swoje portfolio o nowy segment dań z kaszą.

CRISPY NATURAL - POLSKIE JABŁKO W WERSJI EGZOTYCZNEJ

CRISPY NATURAL przedstawia dwa NOWE EGZOTYCZNE SMAKI chrupiących CHIPSÓW JABŁKOWYCH: Z SOKIEM Z MANGO i Z SOKIEM Z ANANASA.

Przyprawa pomidorowo-czosnkowa z czarnuszką

Przyprawa pomidorowo-czosnkowa z czarnuszką od Look Food Sp. z o.o. to starannie dobrana kompozycja przypraw.

Unikalny ser Polski z Dziurami

POLSKI Z DZIURAMI to unikalnej jakości ser dojrzewający, który powstaje z polskiego mleka. Charakteryzuje się łagodnym smakiem właściwym dla serów typu holenderskiego oraz oczkami typowymi dla serów typu szwajcarskiego.

Bramki antykradzieżowe – nadchodzi czas rewolucji

Checkpoint Systems, wraz z wprowadzeniem rewolucyjnej platformy NEO, zapoczątkował zmianę na rynku systemów antykradzieżowych.

NOWOŚĆ z Serca Natury - Owocowy kubek FIT Delecta – pierwszy, lekki kisiel z superfoods

Delecta rozbudowuje linię produktów z Serca Natury, wprowadzając do oferty Owocowy Kubek FIT. To pierwsza na rynku linia niskokalorycznych kisieli instant z dodatkiem superfoods.

Czarny DayUp już na rynku

DayUp Black to nie tylko kolejny wariant smakowy jogurtowej przekąski DayUp, to pierwszy w Polsce produkt spożywczy w masowej dystrybucji z węglem aktywnym.

Zdrovo – nowa marka na rynku od Ferm Woźniak

Lider produkcji krajowej i jeden z największych eksporterów w Europie, Fermy Woźniak wprowadziły na rynek własną markę pod nazwą Zdrovo.

Przeboje FMCG 2017






BEZPIECZNE mrożenie - Jak przechowywać mrożonki?

Sprzedaż zamrożonej żywności wymaga ścisłego przestrzegania warunków jej przechowywania, reżim temperatury musi być stabilny i odpowiadać normom przechowywania konkretnych produktów spożywczych. Nagłe awarie zamrażarek mogą doprowadzić do uszkodzenia towarów i strat finansowych.

Produkt pierwszej potrzeby

Są pasty dla dzieci i dla dorosłych. Do zębów nadwrażliwych i przy krwawiących dziąsłach. Wybielające i odświeżające oddech oraz wiele innych. Gama past do zębów jest tak duża, że warto klientowi przy zakupie dać prawo wyboru.

Lista bestsellerów

Czas na reorganizację sklepowych bonet i lodówek. Miejsce mrożonych owoców i warzyw powinny zająć lody. Jak wskazują doświadczenia firmy Grycan – warto postawić na ich jakość.

Jaką kawę i w którym miejscu postawić na półce?

Skoro rocznie w Polsce sprzedaje się ponad 80 tys. ton kawy o wartości 3,3 mld zł, warto coś z tej dużej puli uszczknąć. Właściciel małego sklepu pewnie powie, że wiedza na temat układania towaru nie jest dla niego, bo ma mało miejsca. Ale nawet on może dzięki niej zwiększyć sprzedaż!

Klienci są wzrokowcami

Wiele czynników buduje atmosferę sklepu, a ta – o czym pisaliśmy w poprzednich numerach – ma zasadniczy wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych.


Newsletter



O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu