Szukaj:


Środa, 13 Grudnia 2017



Gdzie najczęściej robisz zakupy?

Makro
Selgros
Hurtownia regionalna
Operator ogólnopolski
Nigdzie, same przyjeżdżają

Raport z regionu

2012-03-22

Świętokrzyskie 
specyjały górą



Można podbić serca i portfele Polaków, oferując najprostsze towary w dobrych cenach. 
W województwie świętokrzyskim udaje się to zakładom produkcyjnym, które aby być 
bliżej swoich klientów, stworzyły własną dystrybucję. 

 

Każdy statystyczny mieszkaniec województwa świętokrzyskiego przynajmniej raz w miesiąc u odwiedza Piekarnię Pod Telegrafem. Mając w torbie chleb i bułki, czasem także masło oraz serek, odwiedza również pobliskie sklepy mięsne sieci Wir albo Zychowicz.

 

Ze wzgórza w Polskę  

               
Sieć Piekarnia Pod Telegrafem wywodzi się ze zwykłej rodzinnej piekarni, sprzedającej chleb na jednym z małych osiedli w Kielcach (zwanym Pod Telegrafem od górki, na której postawiono maszt). Roman Smolarski postanowił jednak także sprzedawać, nie tylko wypiekać. I to był strzał w dziesiątkę. – Dziś mamy 144 lokale własne i cztery franczyzowe. Miesięcznie obsługujemy nawet blisko 1,5 miliona klientów – mówi 
z dumą Grzegorz Nowak, zarządzający sprzedażą w Piekarni Pod Telegrafem. A warto też dodać, że firma daje pracę 850 osobom.
Dużego wrażenie nie robi średni koszyk zakupowy, który w zależności od lokalu waha się od 4 do 6 złotych (wynika z tego, że pieczywo w tej sieci nie jest drogie). Menedżerowie już nad tym jednak pracują, wprowadzając coraz to nowy asortyment. We wszystkich sklepach jest już garmażerka (przygotowywana w firmie), są soki i napoje, jest mąka. W dziesięciu sklepach trwa testowa sprzedaż nabiału. – Zastanawiamy się także nad wprowadzeniem makaronów i kaw – dodaje Nowak.
Latem w każdym sklepie pojawią się nowoczesne kasy z dużymi dwustronnymi wyświetlaczami LCD. Sprzedawczyni będzie podliczała zakupy, klient w tym czasie może obserwować stan rachunku, ale nie tylko. – Na ekranach od strony klienta będą też reklamy – precyzuje Grzegorz Nowak.  
Blisko setka sklepów mięsnych
Oczywiście Piekarnia Pod Telegrafem ciągle szuka nowych lokalizacji 
(jest już m.in. w Radomiu, Krakowie, Wałbrzychu), ale często tym „łupem” dzieli się z inną lokalną siecią, tyle że z odrębnej branży. Zakład Masarski Henryka Zychowicz z Daleszyc sprzedaje swoje wędliny i mięso w 39 sklepach (13 w Kielcach), sporo z nich działa w tym samym lokalu., co Piekarnie Pod Telegrafem. – Z siecią piekarni współpracujemy już od pięciu lat – precyzuje Henryka Zychowicz, właścicielka. Firmy nie konkurują ze sobą. W sklepach Zychowicz jest bardzo szeroki asortyment mięsno-wędliniarski   (najpopularniejsze to serie Z Beczki oraz Z Wędzarni), są także przyprawy (Kamis i Kotanyi), oraz mięso drobiowe.
Świętokrzyskie wędliny to nie tylko Zychowicz. Popularną firmą w regionie jest Wir – Szproch i Pietrusiewicz Zakłady Mięsne z Łopuszna, która posiada 49 własnych sklepów, z tego 12 w Kielcach. W sklepach sieci Wir oprócz wędlin są również inne produkty tj. pieczywo czy przyprawy. Przedsiębiorstwo w swojej ofercie posiada popularną serię Złoty Wir– ekskluzywne wyroby z najdoskonalszych elementów mięsa. W 2009 roku firma uruchomiła sieć sklepów premium o nazwie Specyjały Świętokrzyskie. Oferują one najlepsze produkty z regionu świętokrzyskiego (m.in. miód z Ciemiętnik, twarożek z Pierzchnicy, jajka od kur zielononóżek ze Słupi Koneckiej, wędzonki i kiełbasy z Łopuszna i wyroby z Pileckiej wędzarni).
Wir oraz Zychowicz planują kolejne otwarcia, ale niechętnie zdradzają konkretne lokalizacje. Dowiedzieliśmy się jednak, że m.in. mieszkańcy Skarżyska--Kamiennej będą mieli kolejny sklep mięsny.
 

MARIUSZ POLIT






Komentarze:



Przeboje FMCG 2017



2017-12-07
2017-11-28
2017-11-27


Zbuduj więź z klientem

Żeby długotrwale przywiązać konsumenta do marki, a klienta do sklepu, trzeba stworzyć z nim więź, wejść w relację, dialog. Posłuchać jego potrzeb, oczekiwań, i próbować na nie odpowiadać…

Dłuższe życie wózka

Boczna wymiana akumulatora w wózku widłowym, której prekursorem była firma Still jest stosowana coraz powszechniej. Nic dziwnego, taka czynność jest znacznie wygodniejsza i bezpieczniejsza niż tradycyjna metoda z dźwigiem


Newsletter





O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu