Szukaj:


Czwartek, 23 Listopada 2017




2015-10-21

Opel do ciężkiej pracy


Vivaro to dobrze zmontowane, mocne auto dostawcze. Nie boi się polskich dróg, nawet tych najgorszych. Doskonale sprawdzi się także na autostradzie. 
 
Opel Vivaro jest dostępny na rynku od 2001 roku, w tym czasie taśmy montażowe opuściło blisko 600 tys. egzemplarzy tego modelu. Testowaliśmy dostawczaka ze 115-konnym silnikiem.
 
Wnętrze jak biuro 
Furgon, który dostaliśmy do testów, dostosowany był do potrzeb pracownika przewożącego duże i ciężkie ładunki. Materiały, jakich użyto do montażu auta, były więc twarde, ale zarazem trudne od zniszczenia. Ta uwaga nie dotyczy jednak fotela kierowcy, który okazał się nad wyraz wygodny. Wyposażono go m.in. w podparcie lędźwi i podłokietnik. 
 
W kabinie rozlokowano także sporą liczbę schowków, które sprawiają, że Vivaro może bez problemu funkcjonować jako nowoczesne mobilne biuro. Nie brakuje także innych funkcjonalnych rozwiązań, jak chociażby składany środkowy fotel z funkcją stolika. 
 
Nowy Opel Vivaro nawet w tej podstawowej wersji był wyposażony w: system stabilizacji toru jazdy ESC, klimatyzację, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka oraz radioodtwarzacz z zestawem głośnomówiącym Bluetooth i wejście USB. To w zupełności wystarcza do sprawnego i przyjemnego przemieszczenia się między hurtownią a sklepem.
 
Silnik 1,6 z jedną turbiną
Do napędu auta wykorzystywane są zupełnie nowe jednostki typu turbodiesel, pracujące na czterech poziomach mocy. Dostępne silniki to: 1.6 CDTI o mocy 90 i 115 KM oraz dwie jednostki 1.6 BiTurbo CDTI z doładowaniem sekwencyjnym i dwiema chłodnicami, zapewniające odpowiednio 120 i 140 KM mocy. Dwie równocześnie pracujące turboładowarki zapewniają świetne osiągi przy niskim zużyciu paliwa (według katalogu 5,9 l/ 100 km).
 
Model auta testowego był ciekawy również dlatego, że na blachę furgonu naklejono wielkie napisy BiTurbo. W rzeczywistości ten egzemplarz Vivaro miał zamontowany silnik z jednym turbo o mocy 115 koni mechanicznych. Pomimo to auto bardzo ładnie się rozpędzało, a spalanie testowe średnie wyniosło niecałe 7 litrów. Na autostradzie, przy prędkościach powyżej 100 km na godzinę, silnik do pracy potrzebował już około 10 litrów.
 
Trzy palety
Furgon Vivaro to m.in. pełna stalowa przegroda oraz panele boczne w przestrzeni ładunkowej. Przesuwane drzwi boczne są w całości obite panelami, podobnie jak dwuskrzydłowe drzwi tylne, które można otwierać pod kątem 180 stopni. 
 
Do auta można załadować trzy europalety, a także przedmioty o długości 4,15 metra (jeżeli jest tzw. przegroda FlexCargo). Co ciekawe, europalety można ładować zarówno przez tylne, jak i boczne drzwi. 
Vivaro w liczbach
 





Komentarze:



Przeboje FMCG 2017



Wysoki zwrot z inwestycji i niskie koszty posiadania dla rozwiązań firmy Epicor

Według raportu Aberdeen Group firma Epicor oferuje średniej wielkości przedsiębiorstwom wzrost wartości wykraczający poza najlepsze w klasie standardy

Alcatel-Lucent wprowadza pierwszą na świecie „zieloną” platformę DSL

Platforma Intelligent Services Access Manager (ISAM) firmy Alcatel-Lucent zapewnia większą przepustowość przy 25.procentowej oszczędności energii

Dwa kontrakty Wincanton warte 100 mln funtów

Grupa Wincanton ogłosiła zawarcie dwóch prestiżowych kontraktów, które mają przynieść obroty przekraczające 100 mln funtów. Umowy dotyczą współpracy z firmą spożywczą H.J. Heinz oraz producentem sprzętu AGD i RTV - Panasonic


Newsletter





O portalu | Reklama | Kontakt | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam


artykuły spożywcze | branża fmcg | fmcg | franchising | gazeta fmcg | handel w polsce | poradnik handlowca
merchandising | sieci handlowe | sklepy spożywcze | wyposażenie sklepu