Odroczona płatność dla klientów biznesowych to rozwiązanie, które stanowi jeden z elementów nowoczesnego biznesu. Na czym polega? Jakie korzyści może osiągnąć firma dzięki wdrożeniu modelu odroczonej płatności? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Na czym polega odroczona płatność dla klientów biznesowych?
Odroczona płatność dla klientów biznesowych znana również jako model kup teraz, zapłać później (Buy Now, Pay Later) to rozwiązanie, doskonale sprawdza się w sprzedaży B2B. Na czym polega? Otóż, w praktyce jest to usługa płatnicza oferowana między innymi pod linkiem: https://pragmago.tech/odroczona-platnosc-dla-firm, w przypadku której kupujący składa zamówienie z możliwością dokonania zapłaty nawet do 60 dni później. Istotne jest jednak to, że sprzedawca otrzymuje należną zapłatę od razu, co pozwala mu natychmiast przejść do realizacji zamówienia. W efekcie tego typu model płatności może stanowić alternatywę dla kredytu kupieckiego, a korzystający z niego sprzedawca nie ponosi w ten sposób żadnego ryzyka. Przejmuje je bowiem dostawca usługi, czyli firma oferująca finansowanie.
Odroczona płatność dla klientów biznesowych – korzyści
Wdrożenie modelu odroczonej płatności dla klientów biznesowych może przynieść przedsiębiorstwu sprzedającemu w modelu B2B wiele różnych korzyści. Wymienić wśród nich należy między innymi:
-
wzrost sprzedaży, ponieważ jak potwierdzają różne badania firmy, które nie muszą od razu płacić za zamawiany towar kupują nie tylko chętniej, ale również więcej;
-
możliwość wyboru okresu odroczenia płatności, ponieważ w praktyce może on wynieść 14, 21,30, 45, a nawet 60 dni;
-
szybką decyzję o przyznaniu finansowania, ponieważ z reguły jest ona wydawana w kilka minut, a cały proces przebiega online;
-
wysoki limit finansowania, ponieważ może on wynieść nawet do 100 tys. złotych i jest odnawialny;
-
wzrost liczny powracających klientów, ponieważ chętniej korzystają oni z oferty, która umożliwia dokonanie odroczonej zapłaty;
-
brak ryzyka, ponieważ przejmuje je dostawca metody płatności;
-
różne możliwości integracji technicznej ze stroną sprzedawcy.
Jak wdrożyć model odroczonej płatności dla klientów biznesowych?
Chcąc wdrożyć model odroczonej płatności dla klientów biznesowych w swoim sklepie internetowym warto wiedzieć, że za integrację systemową odpowiada w tym przypadku dostawca finansowania. Cały proces odbywa się na podstawie przeprowadzonej wcześniej analizy potrzeb sposobu funkcjonowania danego sklepu, co pozwala wdrożyć usługę w taki sposób, by działała bezproblemowo, a klienci biznesowi byli zadowoleni. Co więcej, dostawca finansowania przeprowadza nie tylko wdrożeniu usługi, ale odpowiada również za szkolenia dla pracowników, dzięki którym będą oni w stanie obsługiwać system oraz proponować rozwiązanie klientom.
Podsumowując należy stwierdzić, że odroczona płatność dla klientów biznesowych to rozwiązanie, które pozwala dopasować ofertę do zmieniających się trendów rynkowych. Poza tym przynosi firmie liczne korzyści, a co za tym idzie bezpośrednio przyczynia się do jej rozwoju.
Artykuł sponsorowany