Prowadząc biznes, musisz dbać o jego reklamę. Powinieneś regularnie przeprowadzać różnorodne kampanie marketingowe, za sprawą których będziesz mógł zdobywać nowych klientów – czy to dla swoich usług, czy to dla swoich produktów. A w tym wszystkim bardzo chętnie pomoże ci oczywiście każda agencja marketingowa. Zanim ją jednak wybierzesz, dowiedz się, jak to zrobić, aby nawiązać współpracę z kimś, kto będzie tej współpracy wart.
Zwróć uwagę przede wszystkim na portfolio
To ono jest dla ciebie najlepszym źródłem informacji na temat każdej agencji marketingowej. Poprzez analizę portfolio możesz zaznajomić się z osiągnięciami agencji oraz jej umiejętnościami, bo po prostu widzisz efekty jej prac i patrzysz na to, czy są one dla ciebie satysfakcjonujące. Z portfolio zwykle spotkasz się na każdej stronie internetowej należącej do agencji. Przeglądając je, zwróć uwagę przede wszystkim na swoją pierwszą reakcję. Jeżeli od razu poczujesz, że coś tu nie gra, oznacza to, że nie podoba ci się działalność wybranej agencji. Od razu po przejrzeniu portfolio powinieneś bowiem uznać, czy chcesz z nią pracować. Twoje prywatne odczucia są tu kluczowe.
Jak wybrać dobrą agencję marketingową?
Każda agencja reklamowa chętnie też pochwali się na swojej stronie internetowej, z jakimi klientami miała już przyjemność współpracować. Im też powinieneś się przyjrzeć. Jeśli będą to duzi i znaczący klienci, czyli np. właściciele ogromnych i popularnych korporacji, oznacza to, że taka agencja najprawdopodobniej bez większych problemów poradzi sobie z wypromowaniem twojego biznesu, zwłaszcza jeśli jest to biznes dość mały, zatrudniający nie więcej niż kilka czy kilkanaście osób. Nie podchodź jednak ze zbyt dużym entuzjazmem do dużej bazy klientów agencji. To jeszcze o niczym nie świadczy. Najważniejsze są przecież efekty.
Na sam koniec możesz jeszcze zwrócić uwagę na to, jakim doświadczeniem chwali się konkretna agencja marketingowa. Niektórych rzeczy można się bowiem nauczyć tylko na podstawie praktycznych działań. Zawsze lepiej więc nawiązać współpracę z kimś, kto działa już na rynku od wielu lat.