zyciehandlowe.com.pl

biznes,finanse, praca

Biznes Finanse Marketing Zakupy

Najskuteczniejsze techniki sprzedażowe, które sprawdzą się w każdej rozmowie z klientem!

W dzisiejszym świecie jeszcze bardziej niż kiedykolwiek ważna jest sprzedaż. Bez niej przedsiębiorstwa nie mają wyników, a przez to nie ma pieniędzy na wynagrodzenia dla pracowników. Sprzedawcy, którzy osiągają najlepsze wyniki cechują się opanowaniem skutecznych technik sprzedaży. Omówmy, które z nich są najważniejsze i należy je opanować na samym początku swojej kariery w świecie sprzedaży.

Bezpośredni kontakt z klientem

Niewątpliwie najważniejszym elementem sprzedaży bezpośredniej jest bezpośredni kontakt z klientem, którego będziemy obsługiwali. I chodzi tutaj przede wszystkim o to, że kontakt telefoniczny z reguły jest niewystarczający. Przez telefon można często doprowadzić do niezrozumiałych sytuacji. W rozmowie bezpośredniej zawsze łatwiej jest wszystko wyjaśnić. A więc wskazówka numer jeden: zawsze doprowadzaj do kontaktu bezpośredniego.

W wielu firmach, których zasięg działania to cały kraj lub kontynent kontakt bezpośredni nie zawsze jest możliwy. Badania jednak dowodzą, że partnerzy biznesowi, którzy znają się osobiście lub przynajmniej raz w życiu spotkali się w celu ustalenia szczegółów zlecenia zawierają długotrwałe relacje biznesowe. W dzisiejszym świecie techniki sprzedażowe, które doprowadzają do takich relacji, są na wagę złota. Warto zatem poświęcić swój czas i spotykać się osobiście ze swoimi kontrahentami. Oczywiście w miarę możliwości. Warto wyznaczyć sobie listę partnerów strategicznych, z którymi chcielibyśmy nawiązać długofalowe relacje w świecie biznesu.

Proponowanie kilku rozwiązań problemu oraz posiadanie odpowiedzi na każdy temat

Niezwykle istotnym elementem prowadzenia rozmów biznesowych jest kompetencja. Idąc do sklepu i szukając porady dotyczącej cienia do oczu nie oczekujemy zwykle specjalisty od makijażu. Często osoba obsługująca nas to nasza sąsiadka czy znajoma. Ale wybierając się do agenta ubezpieczeń na życie nie wybieramy przypadkowej osoby, tylko wybieramy się do agenta renomowanego, który swoim doświadczeniem i znajomością branży poradzi nam najlepsze rozwiązanie. Na tym przykładzie można wskazać drugą bardzo ważną cechę supersprzedawcy: kompetencja. Jeżeli chcesz naprawdę dobrze prowadzić każdą rozmowę i chcesz, aby zakończyła się ona dopełnieniem sprzedaży, musisz naprawdę dobrze znać swój produkt. Nigdy nie możesz zostawić klienta w sferze niepewności. Jeżeli nie jesteś w stanie odpowiedzieć na jakieś pytanie zapewnij, że dowiesz się, jaka jest odpowiedź i doradzisz rozwiązanie przy następnej rozmowie. Nie można dać poznać, że się nie znasz.