zyciehandlowe.com.pl

biznes,finanse, praca

komunikacja wewnatrz firmy
Biznes

Co robić, gdy komunikacja wewnętrzna w firmie zawodzi?

Zaburzona komunikacja wewnętrzna jest często bagatelizowanym problemem, który może mieć bardzo poważne konsekwencje dla przedsiębiorstwa. Przede wszystkim ma negatywny wpływ na atmosferę w zespole, wywołuje frustrację, a także powoduje opóźnienia i spadek jakości realizowanych projektów. Jeśli zauważasz podobny problem w Twojej organizacji, to dowiedz się, co robić, gdy komunikacja wewnętrzna w firmie zawodzi. 

Ustal źródło problemu 

Mając oczywiście na uwadze, że może być ich nawet kilka. Problemy z komunikacją wewnętrzną nie biorą się znikąd i nie pojawiają się z dnia na dzień. To proces, który przedsiębiorca może początkowo lekceważyć, aż w pewnym momencie zaburzona komunikacja urośnie do rangi kluczowego zagrożenia dla biznesu.

Przyczyn problemów z komunikacją należy szukać przede wszystkim w braku opracowania modelu komunikowania się pracowników między sobą oraz przełożonych z pracownikami. Jeśli obecnie panuje tutaj pełna dowolność, również w zakresie wybieranych narzędzi i form komunikacji, to nic dziwnego, że pojawił się chaos. 

Jeśli np. dziś pracownicy otrzymują polecenia służbowe za pośrednictwem wielu osób, to efekt jest taki, że komunikat z pewnością będzie zniekształcony, a polecenie nieprecyzyjne. Innym przykładem poważnego zaburzenia w komunikacji jest sytuacja, w której pracownicy niższego szczebla angażują przełożonych w tak prozaiczne sprawy, jak udostępnienie im wniosków czy innych dokumentów lub przekazanie kontaktu do działu HR, księgowości etc. 

Większość tego typu irytujących problemów można rozwiązać od ręki, korzystając po prostu z dostępnych już technologii – łatwych we wdrożeniu i nieobciążających nadmiernie budżetu przedsiębiorstwa. 

Wybierz kompleksowe narzędzie do usprawnienia komunikacji wewnętrznej

Wielu przedsiębiorców dostrzegających problemy komunikacyjne w swoich organizacjach zaczyna testować różne rozwiązania, czym wprowadza jeszcze większy chaos. W pewnym momencie pracownicy mogą się w tym pogubić i nie wiedzieć, czy nadrzędny jest komunikat przekazany drogą mailową, telefoniczną czy może podczas osobistego spotkania. 

Dlatego znacznie rozsądniej jest postawić na narzędzie, które łączy w sobie zalety wszystkich popularnych kanałów komunikacji, czyli maila, telefonu, intranetu oraz komunikatorów internetowych. 

Takim rozwiązaniem jest aplikacja korporacyjna Blue Colibri App, która w ciągu zaledwie kilku miesięcy od debiutu pozyskała kilkadziesiąt tysięcy użytkowników w całej Europie. Teraz jest też dostępna w Polsce. 

Blue Colibri App oferuje szereg funkcjonalności realnie poprawiających komunikację w przedsiębiorstwie. Pozwala wysyłać wiadomości bezpośrednio na urządzenia mobilne pracowników (z obowiązkiem ich odczytania), tworzyć grupy dyskusyjne prowadzące konwersację przy pomocy wewnętrznego komunikatora, udostępniać dokumenty, materiały szkoleniowe (świetne narzędzie do onboardingu nowych pracowników), łatwo wyszukiwać dane kontaktowe do poszczególnych osób w firmie czy wreszcie mieć realny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa poprzez wypełnianie ankiet. 

Z pełną funkcjonalnością aplikacji Blue Colibri App możesz się zapoznać na stronie internetowej.

Dlaczego komunikacja wewnętrzna w firmie ma tak ogromne znaczenie?

Nie da się prowadzić biznesu z udziałem ludzi bez niezakłóconej, a przynajmniej poprawnej komunikacji. Dobrze wiedzą o tym właściciele dużych firm, zatrudniających wielu pracowników, w których regularnie pojawiają się problemy komunikacyjne – wynikające chociażby z tego, że pracownicy z różnych działów nie mają ze sobą bezpośredniego kontaktu lub brakuje im narzędzi do tego, aby np. szybko nawiązać kontakt z konkretną osobą, uzyskać jakiś dokument, złożyć wniosek elektroniczny etc. 

Sprawna komunikacja wewnętrzna stanowi więc jeden z kluczowych elementów decydujących o atrakcyjności pracodawcy, o czym więcej możesz przeczytać w artykułach na stronie: https://www.bluecolibriapp.com/pl/pl-blog