zyciehandlowe.com.pl

biznes,finanse, praca

pomysł na biznes
Finanse

Jak znaleźć pomysł na biznes?

Szukasz pomysłu na biznes? Niezależnie od branży, nie istnieje uniwersalna recepta na sukces. Jednak okazji do zysku należy szukać tam, gdzie istnieje duży potencjał i co ważne, stale wzrasta. Jeśli posiadasz skromny kapitał na start, koniecznie rozważ biznes w branży e-commerce. Mimo dużej konkurencji wciąż nie jest za późno, aby w niej zaistnieć. Dlaczego sprzedaż przez internet to dobry pomysł na biznes? Na co zwrócić uwagę na starcie?

Branża e-commerce z wysokim potencjałem

W 2020 roku wartość branży e-commerce w Polsce przekroczyła magiczną barierę 100 miliardów złotych. Nie jest to niespodzianką, ponieważ rynek sprzedaży internetowej od lat regularnie się rozrasta i jest niemal pewne, że podobnie będzie w przyszłości. Mimo dużej konkurencji, wciąż stosunkowo łatwo znaleźć niszę, aby odnieść sukces biznesowy. To ważny argument za tym, aby postawić na handel w sieci, ale nie jedyny. Aby zacząć nie potrzebujesz nawet sklepu internetowego, ani magazynu – realizacja zamówień może się odbywać w systemie dropshipping, czyli z hurtowni bezpośrednio do konsumenta. Jak postawić pierwsze kroki w branży e-commerce?

Platformy marketplace

Przygodę ze sprzedażą w sieci, możesz zacząć od platformy Marketplace, przede wszystkim portalu Allegro. To nic nie kosztuje, a w ten sposób zweryfikujesz, czy twój towar jest dla konsumentów interesujący. Sprawdzisz również, jak bardzo atrakcyjne ceny jesteś w stanie zaoferować. Sprzedając na platformach Marketplace możesz zacząć ze stosunkowo niewielkim kapitałem i towarem, który prędzej czy później i tak znajdzie swoich nabywców, co eliminuje ryzyko.

Sklep internetowy

Jeśli uznasz, że twój model biznesowy ma szansę na sukces, warto pomyśleć o sklepie internetowym. Obecnie nie jest to trudne, ponieważ wystarczy skorzystać z jednej z wielu dostępnych platform e-commerce. Uzyskasz w ten sposób dostosowaną do twoich preferencji stronę sklepu, jak również niezbędne narzędzia, pozwalające ci prowadzić magazyn, logistykę i realizować zamówienia.

Formy płatności

Pamiętaj, że o sukcesie zadecyduje nie tylko atrakcyjny towar w korzystnej cenie, ale również inne czynniki, na przykład dostępne formy płatności. Zadbaj o to, aby jak najwięcej spośród nich dało się zintegrować ze stroną twojego e-sklepu. Klienci zwracają na to uwagę.

Obsługa klienta

Konkurencyjność twojego biznesu może polegać również na doskonałej obsłudze klienta. Zadbaj o czytelne opisy towarów, jak również dobrej jakości zdjęcia. Pomyśl o user experience – niech ścieżka zakupowa, prowadząca do finalizacji transakcji, będzie jak najkrótsza. Postaw na obsługę posprzedażową – klienci powinni otrzymywać wiadomości o zmianie statusu zamówienia, a na koniec mieć możliwość wypełnienia ankiety satysfakcji.

Preferowane formy dostawy

Bardzo ważnym czynnikiem w łańcuchu sprzedażowym są dostawy zakupów. Klienci powinni mieć możliwość wyboru pomiędzy:

  • dostawą do domu lub pracy, 
  • paczkomatem, 
  • dostawą do punktu partnerskiego, 
  • przesyłkami pocztowymi, 
  • opcjonalnie – odbiorem osobistym.

Tanie przesyłki kurierskie Sendit.pl to doskonałe narzędzie dla e-commerce. Ten broker kurierski pozwala uzyskać niższe ceny za wysyłkę towaru, a jednocześnie zintegrować platformę ze sklepem internetowym lub kontem na Allegro. Ułatwia to zarządzanie zamówieniami i pozwala na automatyczne zlecanie wysyłek. Klienci zyskują zaś dostęp do wszystkich preferowanych przez siebie form dostawy w atrakcyjnej cenie.

Więcej na temat rynku kurierskiego i branży e-commerce możesz przeczytać na stronie: https://www.sendit.pl/.