Szukasz pomysłu na biznes? Niezależnie od branży, nie istnieje uniwersalna recepta na sukces. Jednak okazji do zysku należy szukać tam, gdzie istnieje duży potencjał i co ważne, stale wzrasta. Jeśli posiadasz skromny kapitał na start, koniecznie rozważ biznes w branży e-commerce. Mimo dużej konkurencji wciąż nie jest za późno, aby w niej zaistnieć. Dlaczego sprzedaż przez internet to dobry pomysł na biznes? Na co zwrócić uwagę na starcie?
Branża e-commerce z wysokim potencjałem
W 2020 roku wartość branży e-commerce w Polsce przekroczyła magiczną barierę 100 miliardów złotych. Nie jest to niespodzianką, ponieważ rynek sprzedaży internetowej od lat regularnie się rozrasta i jest niemal pewne, że podobnie będzie w przyszłości. Mimo dużej konkurencji, wciąż stosunkowo łatwo znaleźć niszę, aby odnieść sukces biznesowy. To ważny argument za tym, aby postawić na handel w sieci, ale nie jedyny. Aby zacząć nie potrzebujesz nawet sklepu internetowego, ani magazynu – realizacja zamówień może się odbywać w systemie dropshipping, czyli z hurtowni bezpośrednio do konsumenta. Jak postawić pierwsze kroki w branży e-commerce?
Platformy marketplace
Przygodę ze sprzedażą w sieci, możesz zacząć od platformy Marketplace, przede wszystkim portalu Allegro. To nic nie kosztuje, a w ten sposób zweryfikujesz, czy twój towar jest dla konsumentów interesujący. Sprawdzisz również, jak bardzo atrakcyjne ceny jesteś w stanie zaoferować. Sprzedając na platformach Marketplace możesz zacząć ze stosunkowo niewielkim kapitałem i towarem, który prędzej czy później i tak znajdzie swoich nabywców, co eliminuje ryzyko.
Sklep internetowy
Jeśli uznasz, że twój model biznesowy ma szansę na sukces, warto pomyśleć o sklepie internetowym. Obecnie nie jest to trudne, ponieważ wystarczy skorzystać z jednej z wielu dostępnych platform e-commerce. Uzyskasz w ten sposób dostosowaną do twoich preferencji stronę sklepu, jak również niezbędne narzędzia, pozwalające ci prowadzić magazyn, logistykę i realizować zamówienia.
Formy płatności
Pamiętaj, że o sukcesie zadecyduje nie tylko atrakcyjny towar w korzystnej cenie, ale również inne czynniki, na przykład dostępne formy płatności. Zadbaj o to, aby jak najwięcej spośród nich dało się zintegrować ze stroną twojego e-sklepu. Klienci zwracają na to uwagę.
Obsługa klienta
Konkurencyjność twojego biznesu może polegać również na doskonałej obsłudze klienta. Zadbaj o czytelne opisy towarów, jak również dobrej jakości zdjęcia. Pomyśl o user experience – niech ścieżka zakupowa, prowadząca do finalizacji transakcji, będzie jak najkrótsza. Postaw na obsługę posprzedażową – klienci powinni otrzymywać wiadomości o zmianie statusu zamówienia, a na koniec mieć możliwość wypełnienia ankiety satysfakcji.
Preferowane formy dostawy
Bardzo ważnym czynnikiem w łańcuchu sprzedażowym są dostawy zakupów. Klienci powinni mieć możliwość wyboru pomiędzy:
- dostawą do domu lub pracy,
- paczkomatem,
- dostawą do punktu partnerskiego,
- przesyłkami pocztowymi,
- opcjonalnie – odbiorem osobistym.
Tanie przesyłki kurierskie Sendit.pl to doskonałe narzędzie dla e-commerce. Ten broker kurierski pozwala uzyskać niższe ceny za wysyłkę towaru, a jednocześnie zintegrować platformę ze sklepem internetowym lub kontem na Allegro. Ułatwia to zarządzanie zamówieniami i pozwala na automatyczne zlecanie wysyłek. Klienci zyskują zaś dostęp do wszystkich preferowanych przez siebie form dostawy w atrakcyjnej cenie.
Więcej na temat rynku kurierskiego i branży e-commerce możesz przeczytać na stronie: https://www.sendit.pl/.